RSS

luni, 16 iulie 2012

Povestea devenirii 21/22/23



   Detalii aici

... sau cum sa cresti intr-un an cati altii intr-o viata

Despre Fat-Frumos si Ileana Cosanzeana


Pentru saptamana 16-22.07.2012 voi lucra la urmatoarele teme:

21. Bunătatea

Când poţi considera toate fiinţele umane ca fiind membrii propriei tale familii lărgite – fraţii şi surorile, mamele, taţii şi copiii -, atunci vei descoperi că, oriunde te-ai duce, dragostea te aşteaptă, te aşteaptă cu braţele deschise! Dumnezeu este acela care priveşte în urmă la tine, când îl vezi pe El în toate!

Bunătatea înseamnă recunoaşterea faptului că toate sunt, cu adevărat, ale noastre. Bunătatea nu vine din a lua seama la ceea ce cred alţii despre noi. Vine din simpla înţelegere a faptului că bunătatea îşi este sie înseşi recompensa, că merită să le-o arăţi celorlalţi, datorită izvorului nesecat de bunătate din noi înşine. Pentru cei care manifestă o simpatie întinsă, însuşi universul le este căminul.

Afirmaţie
"Întreaga lume este casa mea, iar rasa umană familia mea. Cu bunătatea lui Dumnezeu îi voi îmbrăţişa pe toţi oamenii."
Rugăciune
"Mama Sfântă, ajută-mă să înţeleg că prin bunătate faţă de alţii nu doar atrag bunătatea lor, ci şi bunătatea Ta. Fă-mă să le arăt întotdeauna bunătate celorlalţi. Fie că bunătatea mea să fie calea dragostei Tale lipsite de egoism.
22. Sinceritatea
Sinceritatea nu înseamnă afirmarea caustică a unor lucruri neplăcute şi a unor opinii care nu flatează. Asemenea afirmaţii sunt de regulă născute din mândrie. Însă sinceritatea este efortul de a vedea întotdeauna divinul din spatele aparenţelor. Este efortul de a exprima întotdeauna acel aspect al adevărului care se poate dovedi cel mai benefic.

Sinceritatea, aplicată nouă înşine, înseamnă să nu ne ascundem în spatele unor justificări flatante; înseamnă să vedem cu onestitate motivele reale care stau la baza tuturor lucrurilor pe care le facem şi să nu ne ferim de realităţile neplăcute dinlăuntrul nostru. Sinceritatea înseamnă să vezi lucrurile aşa cum sunt ele în realitate, însă căutând mai în profunzime modurile de a îmbunătăţi aceste realităţi.

Afirmaţie
"Un lucru care pur şi simplu este; nu îl pot schimba doar pentru că aş vrea. Fără teamă, prin urmare, accept adevărul, ştiind că, în miezul fiecărui lucru, adevărul lui Dumnezeu este întotdeauna bun."
Rugăciune
"Tată Ceresc, nu mă voi teme de adevăr, pentru că ştiu că adevărul vine de la Tine. Ajută-mă să-Ţi văd, dincolo de toate aparenţele, privirea zâmbitoare şi plină de compasiune."
23. Introspecţia
Adeseori, oamenii se amăgesc pe ei înşişi cu raţionalizări simpliste: “poate că nu am fost atât de bun pe cât aş fi putut să fiu – îşi spun ei -, dar nu ai fi făcut şi tu la fel, dacă te-ar fi tratat într-un asemenea mod? Nu este vina mea. El a greşit.” Astfel, vina pentru orice greşeală este pusă la uşa vecinului.

Introspecţie înseamnă să te vezi dintr-un centru al calmului interior, lipsit de orice predilecţie mentală, deschis la ceea ce poate fi în neregulă în privinţa ta – nici acuzându-te şi nici condamnândute. Introspecţia înseamnă să te raportezi la ceea ce vezi în mintea supraconstientă şi să accepţi cu detaşare călăuzirea, atunci când vine.

Afirmaţie
"Sunt ceea ce sunt; dorinţa nu mă poate schimba. Prin urmare, să-mi înfrunt greşelile cu gratitudine pentru că, numai înfruntându-le pot să fac ceva în privinţa lor şi le pot schimba."
Rugăciune
"Nu mă lasa să mă înşel cu dorinţe, Doamne, Dumnezeule. Învaţă-mă să văd dincolo de jocul gândurilor mele privirea Ta de-a pururea calmă, a înţelepciunii."

0 comentarii: