RSS

miercuri, 13 noiembrie 2013

Din camara mea I - Rumtopf

 Oala cu Rom

...sau cum sa pastrezi vara aproape

Traditie, curiozitate si ceva alcool

iata ce a iesit. Oala aceasta se cumpara, este din ceramica si are capac. Soacra mea a primit-o cadou si n-am folosit.o. Intr.o zi am stat de vorba si discutia a derivat. M-au impresionat cuvintele sale "Nu am mai timp in aceasta viata sa fac o oala cu rom" Pentru o secunda m.am intrebat oare de ce spune asta; nu am mai stat pe ganduri si i-am cerut permisionea de a lua eu oala si de a trece la treaba. 

Cum se procedeaza:
  • de-a lungul sezonului cald se strang fruncte, se amesteca cu zahar, se adauga in oala, se toarna rom(54% alcool) si se lasa la macerat. De obicei va fi gata in perioada sarbatorilor.
Primele fructe care se adauga sunt capsunele, dupa care se continua cu cirese, visine, caise, piersici, coacaze, zmeura, pepene, mere, pere, struguri, ananas etc. Samburii se scot iar daca fructele sunt prea mari se taie in bucati mai mici. 

Cantitati
  • La inceput (de ex. capsune) - la 500g fructe se adauga 250g zahar si 0,7l Rom(54%)
  • La urmatorul rand de fructe(de ex. visine(fara samburi)-500g fructe, 250g zahar, si 0.35l Rom(54%) si se continua astfel pana cand oala este plina.
La cel tarziu patru saptamani de la ultima adaugare a fructelor, se mai toarna in oala inca o jumatate de sticla de rom si se lasa cateva zile sa se linisteasca (calendarul arata undeva prin octombrie, noiembrie). In noiembrie, decembrie rabdarea noastra ne va fi recompensata. Intr-o dupa-amiaza racoroasa, dupa o plimbare prin zapada, ne putem incalzi cu "un desert" deosebit.

Pentru a tine permanent fructele in alcool eu am pus o farfurioara deasupra. Revin cu vesti cand voi incepe. Mai jos cateva idei de retete.





Desert pentru adulti

  • Pudding de vanilie sau de ciocolata ornat cu fructe din oala cu rom.
Natural
  • Fructe din oala cu rom; un fel de compot dar mai tare! :)
Rumtopf-Cocktail
  • intr-un pahar de vin spumant se adauga doua linguri de fructe din oala cu rom dupa care se umple paharul cu vin spumant 
Rumtopf on Ice
  • un pahar de vin spumant sau unul simplu de vin se umple pe jumatate cu fructe din oala cu rom, iar deasupra se pun cateva cupe de inghetata si ceva frisca. 
Flensburger Allerlei
  • (preparat in stil flensburgian, Flensburg-oras din Danemarca)
  • fructele din oala cu rom se amesteca cu migdale maruntite sau cu alte nuci, se orneaza cu frisca iar pe deasupra se rade ciocolata.
Rumtopf Romanoff
  • fructele din oala cu rom se amesteca cu frisca sau cu inghetata de vanilie. Deasupra se toarna putin suc de zmeura.Se serveste rece.
Jele
  • se iau zece linguri cu varf de fructe din oala si se incalzesc, se adauga 5 cl Rom(54%) iar deasupra se pun trei folii de gelatina. Se umplu paharele cu fructe si se serveste ornat cu frisca.
Avocado Diabolo
  • un fruct de avocado se injumatateste(pe lungine), se scoate samburele iar mijlocul se umple cu fructe din oala cu rom.

Un Noiembrie Aromat!

photos by me

0 comentarii: