RSS

sâmbătă, 13 martie 2010

Cum poţi sa spui „Nu” celui care te manipulează


Cum poţi sa spui „Nu” celui care te manipulează

1.Observă care este obiectivul interlocutorului!
2.Defineşte-ţi obiectivul tău!
3.Dacă între cele două obiective există diferenţe, urmareşte-ţi propriul obiectiv!
4.Descoperă motivaţia interlocutorului tău!
5.Urmareşte cu calm si atenţie discursul şi ai în vedere valorile tale!
6.Fii responsabil pentru alegerile tale!
7.În cazul în care nu eşti sigur de ceea ce doresti sa alegi, amână!
8.Atunci cand eşti foarte stresat, evită să iei decizii! În condiţii de stres, ai putea face alegeri pe care sa le regreţi.
9.Dacă ai impresia ca eşti în confuzie, cere explicaţii!
10.Foloseşte tehnica discului tocit în cazul în care interlocutorul insistă pe obiectivul lui.
11.Tu vei continua să-ţi susţii ideile, repetând-le cu fermitate şi consecvenţă pâna ce te vei face auzit. Pentru aceasta vei repeta cu calm poziţia o dată şi înca o dată, astfel încat interlocutorul tău va descoperi în tine ceea ce iniţial nu a bănuit: o persoană puternică, rezistentă.
12.Perdeaua de fum este o altă tehnică prin care explici interlocutorului că îi înţelegi punctul de vedere, dar ca şi tu ai un alt punct de vedere asupra obiectivului discutat şi ţi-o mentii. Aceasta tehnică va contribui la descurajarea persoanei care te manipulează, deoarece îşi va da seama că nu reuşeste să te descumpănească.
13.Ai incredere în tine, menţine-ţi respectul pentru propria persoană, afirmă-te!
14.Antrenează-te, dacă este cazul, participând la workshop-uri şi şedinte de consiliere!
15.Informează-te asupra tehnicilor de evitare a manipulării!
16.Fii asertiv, învaţă sa spui NU atunci cand este cazul!

mai multe click aici si aici

2 comentarii:

1321 spunea...

hmmm... pe tine cine te manipulează?

eu am probleme cu punctul 7. sunt acolo de ceva vreme... şi fac ce fac şi tot acolo ajung...

n-am putea să le eliminăm? punctele 7 şi 8 ?

Lore spunea...

intotdeauna ma manipuleaza cei care nu vad dincolo de ei...uneori imi place sa-i las pe altii sa faca cum voi ei in ideea ca stiu ce intentie au si cu toate astea nu fac nimic sa ii impiedic...e un fel bolnav de-al meu de a-mi arata mie ca stiu...cine-i in fata mea...

punctele 11 si 12 nu le stapanesc, poate pt ca eu fac apel la o tehnica putin mai "personala"

punctele 7 si 8 imi par a fi cele care te ajuta sa faci saltul catre o relationare "mai sanatoasa" ; pradatorii te miros si vor face presiune...