RSS

luni, 9 decembrie 2013

dupa o noapte lunga vin zorii cei usori

Am eliberat rafturile, sertarele, camarile si am facut loc vietii sa se aseze unde crede ea de cuviinta. M-am zbatut si am plans pana am obosit si am constatat ca nu ma pot opune firescului. Renuntand la lucrurile vechi, la obiceiuri, idei, punandu-ma in situatii ce odinioara ma ingrozeau am realicat ca dracu' nu e chiar asa de negru si ca poate iesi ceva frumos daca vreau. 

Daca pana mai ieri spuneam ca mariajul inseamna lipsa se libertate, azi afirm ca pe cat de greu este pe atat de frumos poate deveni; iar devenirea asta tine de noi, tine de mine, de efortul meu de a investi, de truda cu cate uneori aleg sa nu mai reprosezi ceva si spun in gand, "impreuna invatam sa fim  mai buni". Viata in doi e frumoasa, uneori e atat de frumoasa ca ma seaca de energie, alteori e atat de furtunoasa ca-mi vine sa arunc cu fulgere. E minunat sa primesc atentie, sa ma simt iubita, sa adorm seara langa inimioara dragului meu. Desigur, ies si scantei, mai punem si ceva venin dar "impreuna invatam sa ne iubim frumos"

Am renuntat la acele lucruri pe care inainte le credeam importante, uneori le duc dorul dar daca stau sa ma gandesc de doua ori, ceea ce am acum, ce traiesc acum e cu mult superior, hranitor si sanatos celui anterior. 

Toti avem nevoie de iubire dar pana nu oferim cu bucurie (adica sa impingem egoul putin mai la stanga) nu putem primi. Iar a primi inseamna a fi recunoscator. A nu se confunda recunostinta cu "multumesc, ma revansez data viitoare". Inca sunt la inceput, inca am multe de invatat. Ma bucur insa ca vad mai clar acum! 

"Viata nu asculta de logica; ea isi vede de drumul ei, netulburata. Tu trebuie sa asculti de viata." 
"Tine minte: Curajul nu inseamna lipsa de teama. Daca cineva nu se teme, nu-l poti numi curajos. Curajul exista numai in oceanul de teama, curajul este o insula intr-un ocean de teama." 
"Exista doua moduri de a trai: unul orientat spre frica, altul orientat spre iubire." 
"Cu cat e un om mai egoist, cu atat mai mult trebuie sa ramana singur." 
"Cel care lupta cu ceva, ajunge sa fie obsedat de acel ceva." (mie mi se intampla in prezent asta) 
"Nimeni nu lasa pe nimeni sa fie el insusi. Ti-ai insusit atat de bine ideile altora incat ti se pare ca sunt ideile tale.Abandoneaza toate acele conditionari, leapada-te de ele asa cum se leapada copacii de frunzele vestede. E mai bine sa fii un copac gol, fara frunze, decat sa ai frunze de plastic si flori de plastic; e urat." 
"Chipul original inseamna sa nu fii dominat de nici un fel de moralitate, religie, societate, de parinti, profesori, preoti, de nimeni. Inseamna sa-ti traiesti viata confirm simtului tau launtric, sa fii sensibil." 
"Joaca trebuie sa ramana in viata ta." 
"Nu are importanta daca pierzi sau castigi, pentru ca, in final, pierzi intotdeauna." 
"Frica duce la lasitate si la mediocritate, daca nu la retardare mintala." 
"Frica poate sa fie vinovatie dar poate fi si sa nu fie. Asta depinde de ce faci cu frica." 
"Nu te lupta cu eul. In loc de asta, urmareste frica si cauta s-o accepti. Frica este ceva firesc, face parte din viata. N-ai de ce sa o ascunzi; n-ai de ce sa te prefaci ca nu exista." 
"Este foarte usor sa-l iubesti pe Dumnezeu sau sa iubesti omenirea. Adevarata problema apare cand dai de un om in carne si oase si te ciocnesti cu el." 
"Trebuie sa fii capabil de a fi fericit singur, si trebuie sa fii capabil de a fi fericit si alaturi de oameni." 
"Frica e facuta din propria ta ignoranta." 
"Fii responsabil-si cand spun "responsabil", te rog sa iei aminte sa nu interpretezi gresit cuvantul. Eu nu vorbesc de indatoriri, de responsabilitati ci folosesc cuvantul in sens literar: raspunde la realitate, fii responsabil." 
"Ori de cate ori simti ca vrei sa te inchizi in tine, deschide-te. Daca vrei sa pleci, nu pleca; daca nu vrei sa vorbesti, vorbeste." (pt mine: daca nu vreau sau condic masina, sa o conduc) 
"Intoarce-te in trecut pentru a te elibera. Fa din asta o meditatie. In fiecare zi, in fiecare noapte, intoarce-te in trecut timp de o ora."



"....fiecare trebuie sa treaca printr-o noapte intuneacoasa inainte de a iesi la lumina soarelui....."

din Curajul. Placerea de a trai periculos-Osho

0 comentarii: