RSS

sâmbătă, 14 decembrie 2013

Tower of Love


Nu e titlul filmului din '74 ci numele prajiturii inventate azi :)) 

Blatul
7 oua
7 linguri de faina
3 linguri de zahar 
1/2 pachetel zahar vanilat de boubon
zeama de la o lamaie mai mica
un stop de esenta de rom 
putina esenta de vanilie
o priza de sare
putin praf de copt

->se separa ouale: galbenusurile se mixeaza cateva minute cu o priza de sare intr-un bol mai maricel
                             albusurile se bat spuma tare cu zaharul
->peste galbenusuri se adauga cate o lingura din albusurile spuma si se amesteca usor, de sus in jos, se adauga faina cernuta si amestecata cu praful de copt, in ploaie, se adauga mirodeniile

*reteta initiala de blat am luat-o de la o rulada (5 oua, 5 linguri de zahar, 5 linguri de faina) dar eu am o tava mai mare iar zaharul de aici este foarte dulce plus ca eu am mai facut si glazura de ciocolata amaruie)

Crema de lamaie am imprumutat-o de aici la care am adaugat cealalta jumatate de pachetel de zahar vanilat de boubon. Crema nu am lasat-o la racit in frigider ci jumatate de ora intr-o camera mai racoroasa.

Dupa ce am intins crema am pus biscuitii cu unt. Biscuitii nu i-am mai insiropat (din nou am evitat zaharul), am ramas doar la glazura.

Pentru Glazura de ciocolata amaruie am facut apel la un truc pe care il gasesc minunat. Eu am topit ciocolata(150g) la bain marie, dupa care am adaugat treptat putina cafea si un strop de lapte si am amestecat continuu. M-am lasat purtata de imaginatie si am mai adaugat o picatura de esenta de rom. Am repetat procedura pana am obtinut crema suficient de fluida pentru a o intinde. Cafeaua ii da o aroma deosebita iar laptele ii ofera o fragezime aparte dupa intarire.

Delicios de buna! Am servit alaturi de ceai negru cu lamaie! 

photo by me



0 comentarii: