RSS

miercuri, 13 noiembrie 2013

Din camara mea IV - Jeleu de coacaze rosii





Mereu am fost fascinata de borcanele mai mici sau mai mari din camara mamei , a vreunei matusi sau a vreunei tanti din vecini. Asta vara m-am apucat de treaba. In luna iulie s-au copt coacazele in gradina, le-am adunat, le-am curatat de pe ciorchine si le-am zdobit. Initiala voiam sa fac dulceata, sa mai salvez putin din ele dar pentru dulceata se scot samburii cu scobitoarea si mi-am zis ca ma eu rabdare dar sa stau sa scot samburii la doua kilograme de bobite de coacaze...hmm...mai bine nu.

Ingrediente:
  • 2 kilograme fructe coacaze rosii
  • 2 *500g zahar pentru jeleu de la Dr. Oetker

Mod de pregatire:
  • fructele se trec prin storcatorul de fructe; eu am obtinut 1.5 litri lichid;
  • la 750ml de lichid este nevoie de 500g zahar;
  • se toarna amestecul intr-o oala mai mare si se lasa la fiert la foc iute;(cand va incepe sa fiarba nivelul lichidului se va ridica de aceea este nevoie de o oala mare)
  • dupa un anumit interval de timp pe iau probe, cate o picatura de lichid si se pune pe o farfurioara, jeleul va fi gata cand bobita, racita, va sta bine inchegata pe farfurie;
  • jeleul cald se pune in borcanele spalate si uscate; 
  • se pun capacele si aseaza cu fundul in sus pentru 10 minute;
  • se intorc borcanele, se acopera cu un prosop si se lasa la racit.












Foarte gustos!

photos by me

0 comentarii: