RSS

luni, 23 iulie 2012

uSp - Bamberg

In urma cu doua saptamani am avut iar parte de un wk productiv insa nu am avut timp sa postez fotografiile, astfel ca voi lasa un link de trimitere aici.

Cum arata un sfarsit de saptamana productiv (uSp)? 
  • vineri si sambata activitati in casa si curte: renovat, schimbat, varuit, vopsit si multe alte "nimicuri" care sunt foarte utile unei vieti de familie plus gatit si prajiturit;
  • duminica - un pranz in familie si o dupa-amiaza petrecuta relaxandu-ne si zambind frumos: fie o plimbare luuunga, fie condus max 1h si vizitat ceva si desigur pauza va consta intr-o inghetata delicioasa. 
Ploioasa Bavarie ne-a binecuvantat ieri cu o zi minunata, insorita; n-am mai vazut soarele de cateva saptamani. Nu-mi place vremea de aici, e prea mohorata iar cerul este de un gri deprimant si lipsit de viata, de voiosie...

Ieri am vizitat un oras frumos, centru cultural si istoric - Bamberg

Iata si cateva fotografii: 
 Raul Regnitz

 Unul din multele poduri ce traverseaza raul Regnitz

 Am fost placut surprinsa de statuietele ce se "cuibarisera" cu multi ani in urma in peretii caselor. Fecioara Maria, un oricare alt sfant, Domnul Iisus ...

 Aici l-am putut surprinde in plina zi pe nazdravanul aventuros - "Der Lampenmann"  - Omul cu lampa -  cel care protejeaza casele pe timp de noapte.

 De cand am venit aici am fost impresionata de stilul arhitectural, imi place mult jocul acesta al stalpilor de lemn prinsi in peretii caselor; joc ce ne poarta in timp si ne prezinta povestile oraselor, caldura caselor si intimitatea strazilor inguste; acel timp in care femeile munceau si se salutau de la balcon in timp ce isi puneau hainele la uscat si eventual isi mai trimiteau si cate un dar din gradina"pe funie". 

Cladirea din imagine este de fapt o veche berarie, construita in anul 1500.

 Aceiasi stalpi de lemn atent integrati in structura caselor vechi care ma impresioneaza de fiecare data.

 Daca tot am colindat imprejurimile m-am oprit din drum pentru a fotografia si o mica parcare de biciclete asa cum am promis intr-un post anterior.

 Imi place mult alternanta de culori: alb, maro si verde, lipsesc de aceasta data minunatele florile.

 Din nou statuieta; eu mi-as dori sa am una acasa cu Fecioara Maria; in cele din urma, ea reprezinta esenta religiei noastre, credinta in puterea minunii dumnezeiesti: o tanara femeie sa ramana insarcinata si sa nasca un copil in circumstante diferite de cele cunoscute de noi.


Sunt indragostita de usile micute si vechi. In trecut oamenii nu erau foarte inalti, avand in vedere dimensiunile acestora .

 Domul din Bamberg

Nu departe de impunatorul Dom, se afla si Villa Concordia (patriomoniu UNESCO) - Internationales Künstlerhaus

 Vizitand pentru a treia oara  un dom, mi-am amintit de frumoasa mea aventura in Milano alaturi de o buna tovarasa de drum.

 Anul 2012 este un an aniversar pentru Bamberg si pentru Domul din Bamberg. Se implinesc 1 000 de ani de la construirea acestuia. 

Mi-au placut mult ferestrele de pe acoperis.

 Doua din cele patru turnuri ale Domului 

 Muzeul Domului

 In curtea interioara a Muzeului; era amplasata si o scena; avand in vedere perioada aniversara, in anumite zile se jucau piese de teatru cu tematica istorica: cum a fost construit Domul, cum traiau oamenii acelor vremuri, ce obiceiuri erau p'atunci. Spectacolul, la fel ca si concertul din Dom, erau programate pentru seara iar noi nu am putut participa.

 Aceeasi curte interioara a Muzeului; in partea stanga am surprins doar o parte din roata ce a fost folosita ca instrument si mecanism la construirea Domului si a cladirilor din imprejurimi. Cu aceasta roata ridicau bucatile de piatra.

Curtea interioara a muzeului - partea din spatele scenei

 Oare ce avem aici? hmm... o invitatie la restaurant pentru cei proaspat casatoriti :)

 Iata aici din nou o casa pe gustul meu si minunatele flori care ma innebunesc. Acum am si eu o multi de flori acasa si le iubesc enorm. Nu stiu ce voi face la iarna cu ele, n-as vrea sa procedez cum o face majoritatea aici: sa le las afara pana va cadea bruma si in primavara anului viitor sa cumpar altele. Nu pot, mi-e mila de ele. 

 Norii ne-au infrumusetat fotografiile si desigur si-au cerut scuze ca timp de atatea saptamani ne-au intristat. I-am iertat, azi este tot o zi insorita.

 O prietena jucausa (un pretendent era in apropiere si ii tot facea curte insa ea nu-i dadea prea multa atentie) 

Altes Rathaus  construita in perioada1744-1756 de catre J.J.M. Küchel; balcon in stil Rokoko de Jos. Bonaventura Mutschele

 Altes Rathaus - fatata pictata de Johann Anwander 1755

 Chipul ciobit 

 Ieslea lui Iisus - hand made iar preturile...(zoom pls) :P

 Aici am ascultat minunata orga care imi provoaca fiori de fiecare data cand o aud, am aprins lumanari si am admirat interiorul frumos decorat cu aur...a fost construita in 1690...cam mult aur pentru vremurile grele ale istoriei...

Poate gresesc insa merg cu pasi relativ sprinteni catre o cale de mijloc intre ceea ce inseamna pentru mine religie si spiritualitate: "religia mea e mai buna ca a ta" este o vorba veche si inutila.

 Un alt prieten dragalas

 Prinzregent al Bavariei 1886-1912-Luitpold

Un turn dragut

O seara placuta si multa bucurie in suflet sa avem!

0 comentarii: